Hammerfall 2 - Skuggorna i Svartalvhem

0kommentarer




Nja, den här andra delen av Hammerfall-serien föll mig inte helt i smaken. Karaktärerna är fortfarande tillfångatagna som slavar och resan fortsätter. Lite ny bakgrundshistoria introduceras och några nya karaktärer/folkslag likaså. Annars tycker jag att historien är ungefär densamma. De är på resande fot, någon ur karavanen offras, det är lite dispyter och de vill fortfarande fly men kokar aldrig ihop en plan.

Eftersom att första albumet inte var helt i min smak så tycker jag att detta album är ännu lite sämre eftersom att det i princip är uppbyggt på samma sätt. Vilket är lite synd.


Nej, Hammerfall var inte i min smak men dålig skulle jag ändå inte kalla serien. Ett okej från mig - men kanske gillar du den bättre?

Läs min recension av del 1 här!

Läs ett smakprov här!

Detta var ett recensionsexemplar från Albumförlaget - tack!







Kommentera

Publiceras ej