Reselektyr

3kommentarer

Jag fick hem en efterlängtad bok från Månpocket för ganska länge sedan. Och trots att jag verkligen hypat mig själv och så gärna vill läsa den har den bara legat där som en tjock ångestfylld dammsamlare. Den har känts så tung att börja på och samvetet har gnagt. Det är ju trots allt ett rec-ex.


Men i december åker jag till en kanarieö och har det gott! Och då kommer jag äntligen ha tid till Alla själars natt! Flygresorna landar på sammanlagt på 10 timmar och när är mer perfekt att ta med boken än då? Inget annat som stör eller kommer ivägen för min koncentration. Bara jag och boken. Och eftersom den är en riktig tjockis räknar jag med att den ska ta mig igenom ett par timmar, och kanske till och med ge lite läsning under kvällarna på hotellet.



Prima.

Äntligen kommer den ifrån hyllan.




3 kommentarer

Miriam

08 Nov 2011 16:49

Jag har också rec-ex som ger mig ångest just nu...



Pestens tid som är på 1227 sidor... som jag inte fastnat för än så den går seeegt.



Sen Angelologi som också känns så lång och som jag inte heller fastnat i och har på paus just nu..

Bokälskarinnan

09 Nov 2011 20:35

sv: hur kommer det sig att du gillade bokomslag nummer 2?

Anonym

09 Nov 2011 21:44

sv: ja, men vad är det man brukar säga "omväxling förnöjer livet" :)

Kommentera

Publiceras ej