Aomanjuskogen 1 - Hisae Iwaoka

1kommentarer




Beskrivning från Bokus:
I Hoshigahara finns en stor skog som barnen i trakten inte vågar gå in i, eftersom det sägs att den är hemsökt av spöken och andra hemska varelser. Men mitt i skogen står ett litet hus där en man bor med skogsandarna!

Hisae Iwaokas manga är en hjärtvärmande och lite melankolisk fantasy fylld med andar, vindgudar och andra märkliga väsen.


Eget omdöme:
Hmm.. Jag hade faktiskt lite svårt att hänga med i svängarna. Tycker att det var en lite för otydlig handling ibland och mycket gick så fort fram. Det finns många fina stycken men det är just stycken, när det gäller hela handlingen i stort så är jag bortkollrad. Tyvärr.


Mysigt dock med alla andar och väsen.
Den lilla stenanden till exempel - ursöt. Illustrationerna är finfina och hela stämningen är mysig, men eftersom att i alla fall jag inte är helt inne på handlingen så missas även mycket av själva teckningarna tycker jag.

Tanken med mangan tycker jag är superfin - en mystisk och spöklik skog med spännande varelser. Och jag gillar verkligen att det finns andra världar, eller dimensioner om man så vill, i "verkligheten". Att det vardagliga blandas med det speciella och övernaturliga på ett fint och otvunget sätt. Det är en tjusig manga men historien berättas tyvärr som sagt inte särskilt tydligt eller sammanhängande.



     




Tack till Ordbilder för recensionsexemplaret!





1 kommentarer

Miriam

29 Jan 2012 23:00

JO så kände jag med. Fin men förvirrande!

Kommentera

Publiceras ej