Fyndat!

4kommentarer

Glöm det jag skrev om att jag nog bara kan läsa Harry Potter framöver. Det försvann helt när jag tog en vända på second hand! Med mig hem fick jag 8 böcker för 85 kronor. Helt underbart.
 
Det som är så kul med second hand är att man kan chansa lite och köpa sånt man annars inte skulle lägga pengar på. Och ofta är de flesta böcker i väldigt gott skick. Folk verkar ta bättre hand om sakerna när de själva äger dem. Till skillnad från de biblioteksböcker där jag funnit mosade insekter, mat och något som var misstänkt likt blod...
 
Mina köp:
 
Första boken köpte jag enbart för att omslaget är så himla, himla fint! Och för 5 kronor kan jag gott och väl ta mig en titt på Tempelriddaren av Guillou.
 
Dessa Kiki Strike-böcker tyckte jag verkade ganska kul. De är ett bra exempel på sådana böcker som är lite av en chansning. Jag skulle inte köpt dem till fullpris.
 
 
En natt på Daemon Hall samt Gästspel av Vampyr. Den första var nyare än jag trodde, från 2009. Den andra är en bok från 80-talet. Båda verkar väldigt intressanta!
 
 
Som en fortsättning på övernaturligheter kommer en bok jag velat ha ett tag, men inte tillräckligt mycket för att ta steget och köpa. Så jag blev väldigt glad att se den i hyllan. Ännu gladare blev jag av nästa bok; Ful av Scott Westerfeld! Den har länge stått på min läslista! Och för ynka fem riksdaler gör det ju faktiskt inget att omslaget är fult!
 
 
 
Det var min brokiga loppis-haul! Jag är himla nöjd. Det är kul att gå utanför sin comfort zone och satsa lite mer på annorlunda böcker!
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer

Louise

04 Jul 2012 10:31

Secondhand-böcker brukar faktiskt vara väldigt fräscha, speciellt som du säger, i jämförelse med biblioteksböcker. Förstår inte riktigt vad folk gör när de läser. Mosade insekter är snarare regel än undantag och hur mycket kaffefläckar har man inte hittat när man läst biblioteksböcker?

Ela

05 Jul 2012 16:21

En natt på Daemon Hall är en riktigt fin liten skräckis. :-) Jag gillade den.

Cilia

09 Jul 2012 19:51

Haha nej men vad roligt, "Gästspel av vampyr" snodde jag från mammas bokhylla när jag gick i mellanstadiet ^^ För övrigt har jag också velat läsa "Ful" länge nu. Härligt när man kan få tag i efterlängtade böcker och komma undan så billigt!

Miriam - Schitzo-Cookie's Bokblogg

21 Jul 2012 10:35

Kiki Strike böckerna har jag båda två, gillade första men den hade gärna fått vara liiite kortare. ^^

Kommentera

Publiceras ej