Revolt över Frankenstein

0kommentarer

Jag har jobbat mycket i helgen men har på något vis också hunnit med att läsa massor! Jag läser just nu Revolt igen, så snart har jag läst om hela Hungerspelstrilogin för andra gången. Det är så lätt att dras in och lätt att läsa ut. Helt perfekta böcker för att dra igång läslusten, för den tappade jag när jag började på Frankenstein. Jag förväntade mig såklart gammalmodig engelska men orkade inte ens igenom de första tre sidorna.. Nä, då dyker jag hellre ner i böcker där sidorna rusar!


     


Förresten så har jag funderat lite mer kring Hunger Games nu när jag hunnit smälta den, om jag varit lite orealistisk i min bedömning av filmen. Fast jag kom fram till att nej det tycker jag inte. Eftersom första halvan var så bra så är det inte mer än rätt att andra halvan borde hålla samma standard. Och sen tänker jag på Harry Potter-filmerna. De följer inte heller böckerna till punkt och pricka men lyckas ändå skapa helt fantastiska filmer! Fast ja, sen är ju Harry Potter i en helt egen kategori också. ♥


Och förresten: visst är de nya pocketomslagen snygga?





Kommentera

Publiceras ej