Sammanfattning

0kommentarer

Roligt hur det kan gå. I förra inlägget var jag jättepepp på The thirteenth tale. Nu visar det sig att jag läst alla böcker utom just den. Jag har inte lusten och kommer inte in i historien, vilket kanske inte är särskilt konstigt då jag bara läst cirka 10 sidor. Don't get me wrong, jag förväntar mig att den kommer vara helt underbar - när jag väl tar tag i läsningen..
 
En tid för mirakel var helt otrolig. En riktig tankeställare och en så himla realistisk skildring av vad som kan hända när jorden börjar snurra långsammare. Fascinerande och en aning ångestframkallande..
 
What's left of me påminde mig en del om Stephenie Meyer´s Genom dina ögon. Helt klart intressant med två själar i en kropp. Del ett i en serie vilket jag inte hade koll på. Lite synd eftersom att jag inte riktigt vet om jag vill fortsätta. Historien var bra men kunde gärna slutat i en och samma bok.
 
Och Scott Westerfeld levererade som vanligt med Uglies-serien! Det är så härligt att kunna ha långa uppehåll i serien men ändå direkt komma in i historien igen. Älskar.
 
 
Nu har jag i alla fall äntligen lite sammanhängande ledighet och hoppas på att bokmagin infinner sig.
Ta-ta!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej