Månadsrapport - Mars

1kommentarer


20. Revolt - Suzanne Collins ............................................................................ 329s
19. Fatta Eld - Suzanne Collins ......................................................................... 318s
18. Buffy the Vampire Slayer: Coyote Moon - Vornholt, Byron Cover, Henderson . 165s

17. The Summoning - Kelley Armstrong ............................................................ 390s
16. Hungerspelen - Suzanne Collins .................................................................. 304s
15. De ickesynliga - Fredrik Härén .................................................................... 323s
14. En hjärtformad ask - Joe Hill ....................................................................... 343s


Antal böcker: 7 st
Antal lästa sidor: 2172 sidor
Antal omläsningar: 3 st


Månadens höjdpunkt var helt klart omläsningen av Hungerspelstrilogin! Fantastiskt kul att dyka ner i den världen igen i och med filmpremiären. Och jag insåg att min absoluta favorit av de tre böckerna är Revolt! Vanligtvis tycker jag bäst om första delen i serier då man introduceras för allt och det mesta är ganska  okomplicerat. Men Revolt är helt underbar - actionfylld, känslosam, ger svar på saker man undrat under de förra böckerna, bjuder på överraskningar och vänder helt upp och ner på sådant man trott var sanning. Finnicks historia är ett fantastiskt exempel på det. Här tror man att han är världens Casanova genom en och en halv bok och så visar det sig finnas en vidrig och tragisk historia bakom fasaden.

Jag tyckte också hemskt mycket om The Summoning och har beställt uppföljaren. Äntligen en serie som jag verkligen fastnat för!


De Ickesynliga och En hjärtformad ask var helt okej läsning, och Buffy-boken var usel. En väldigt blandad läsmånad med andra ord. Riktiga höjdpunkter, lite ljummet och ett bottennapp.

Och som vanligt blev det sju böcker..! Knäppt.



Jag ser fram emot vad april har att erbjuda!


         






1 kommentarer

Miriam- Schitzo-Cookies Bokblogg

03 Apr 2012 16:26

The Summoning är jag mycket nyfiken på =)



Ska bli kul att läsa din rec sen!

Kommentera

Publiceras ej