Det perfekta biblioteket

1kommentarer

Min dröm är ett alldeles eget bibliotek.

Jag vet precis hur jag vill ha det: fyllt från golv till tak med böcker. (Allra helst ska man behöva en stege för att nå de högsta hyllplanen..) Mörka bokhyllor och antika möbler, stora lappade fåtöljer, en riktigt tjusig kristallkrona och en klassisk jordglob.

Jag älskar den lite stereotypiska engelska stilen, som Oxford College Library. Helt. Underbart.

Tänk lite Hogwarts-feeling över det också.



Fantastiskt fina bilder från fantastiskta Google.


Vackra Oxford College Library.


Hur ser ditt drömbibliotek ut?



_____________________________________________________
Förresten: Tack till Louise på bloggen Boken är tankens barn för den fina awarden jag fick!
Motiveringen lyder
: "Skriver väldigt intressanta och långa recensioner där man verkligen får en känsla för boken. Det ligger en mysig känsla över bloggen som jag verkligen tycker om!"

Tack, vad fint! Jag kommer dock inte göra ett nytt inlägg och passa vidare awarden - utan se mitt förra inlägg här!



1 kommentarer

Sofia i Bokmilaskogen

03 Nov 2011 18:31

Mitt drömbibliotek ser ut ungefär som ditt. :) Murrigt och mysigt med mörka träslag, äkta mattor, gärna en stor öppen spis och en väl insutten Chesterfield-soffgrupp framför brasan.

Kommentera

Publiceras ej