Sagor!

1kommentarer



Något jag har kommit underfund med på senare tid är hur mycket jag älskar sagosamlingar nu som vuxen (eller ja, 20 år) . Jag har en volym av Tusen och en natt men det är inte alls samma sak. Alldeles för brutala och realistiska sagor.

Nej, jag vill ha  klassiska och rikt illustrerade sagor! De två ovan har jag, på svenska heter de Min bästa sagosamling och Mina bästa godnattsagor. Jag snubblade över dem i en mataffär i somras och var tvungen att köpa dem!

De har allt jag önskar mig: vackra illustrationer, stort format och många sidor. Dessutom har de en underbart vacker glittrande guldrygg. Pricken över i:et.




Gillar ni sagor?







1 kommentarer

Louise

14 Nov 2011 10:41

Tycker också om sagor, om inte annat så brukar sagoböcker alltid vara så himla vackra. Har en härlig bok med en samling av Bröderna Grimms sagor, hemska men vackra :)

Kommentera

Publiceras ej