Månadsrapport - oktober

2kommentarer

14. Lilla hjärtat - Sophie Hannah ................................................. 350 sidor
13. I skuggan av ett tecken - Margit Sandemo ............................... 252 sidor
12. Det nionde kortet - Meg Cabot ................................................. 224 sidor
11. Syskonen Baudelaires olycksaliga liv: Den bedrövliga byn - Lemony Snicket .. 261 sidor
10. Ondskans hus - James Herbert .................................................. 251 sidor
9. Du tror du vet allting - Marie Peterson .................................. 189 sidor
8. Sagan om Alice i verkligheten - Christina Björk & Inga-Karin Eriksson ........ 92 sidor


Totalt antal lästa böcker: 7 st
Totalt antal sidor: 1269 sidor
Antal böcker av utländska författare: 4 st
Antal böcker av nordiska författare: 3 st




Nja.
Jag är inte helt nöjd med sifforna denna gång. Jobb och studier har tagit mycket tid och lusten att läsa försvann väldigt länge. Nu i vekcna har den dock kommit tillbaka och jag läste ut nummer 4,5 och 6 på tre dagar! Härligt att komma tillbaka!


Favoriten var nog Alice-boken för alla vackra illustrationer! Besvikelsen i listan är I skuggan av ett tecken, en god idé med dåligt genomförande och otroligt könsnormativa karaktärer..






2 kommentarer

Sofia i Bokmilaskogen

02 Nov 2011 12:21

Är "Sagan om Alice i verkligheten" en lite äldre bok? Jag har nämligen för mig att jag snubblade över den på bibblan för några år sedan när jag skulle läsa "Alice in Wonderland" och ville ha lite bakgrundsinfo. Jag kommer ihåg att jag också älskade illustrationerna och fotografierna. Så härligt viktoriskt! :D Och så är det Christina Björk som har skrivit den också - en jättebra författare enligt mig. Jag läste nyligen en liknande fackbok av henne om teddybjörnar som hade en väldigt mysig retrokänsla ("Store-Nalles bok") med mycket fina gamla fotografier från författarens barndom och historier om nallar. <3

Kommentera

Publiceras ej