Bokbloggsjerka!

3kommentarer


I helgen är jag för första gången med i en bokbloggsjerka hos Annika.

Helgens fråga:

Du står och väljer mellan två böcker: den ena har ett fult omslag men ett till synes intressant innehåll, den andra har ett vansinnigt snyggt omslag men boken i sig intresserad dig inte nämnvärt. Vilken bok väljer du?

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊
Jag väljer helt klart den med intressant innehåll! Jag tycker mycket om fina omslag men väljer aldrig bort en bok på grund av en dålig framsida. Innehållet är ändå viktigare - jag köper böcker för de ska läsas och inte stå och fylla ut hyllan.

Jag är faktiskt mer noga med att de böcker jag köper ska var hela och fina, utan märken eller annat slitage. Som hundöron - det är rena döden för en bok i min hylla.




Delta i jerkan du också!




3 kommentarer

Boklusen

18 Sep 2011 09:41

Vilken fin blogg du har!

Monika

18 Sep 2011 16:02

Hundöron, usch, jag fattar inte att man kan göra böcker så illa. Jag som till och med blir jätteledsen om det råkar bli något minimalt jack på omslaget eller någon knappt synlig fläck på en sida.

Ariel

19 Sep 2011 22:22

Men ibland kan en sliten hundöronbok också vara vacker, fast då kallas det väl patina...



(Själv viker jag ALDRIG hundöron)

Kommentera

Publiceras ej