Bra barnböcker på engelska?

1kommentarer

Jag har två fadderbarn i Kambodja och har länge funderat på att skicka dem varsin bok! Böckerna ska vara på engelska och gärna väldigt lättlästa och med många fina bilder. Barnen är båda 13 år gamla och inte särskilt bra på engelska.

Har ni några tips på bra böcker och var jag kan få tag på dem? Gärna klassiska sagor! Jag har funderat lite på Pippi!




För övrigt har de senaste dagarna har bestått av studerande och mycket läsning. Jag använder böcker som ett belöningssystem - när jag har pluggat klart och lämnat in uppgifter så firar jag med lite läsning. Och om jag får högsta betyg på inlämningarna firar jag med att köpa en bok. På så sätt kontrolleras bokköpen lite mer. Annars blir det ju lätt så att man köper lite fler än man hinner med!



1 kommentarer

Miriam

28 Sep 2011 11:00

Gillar ditt belöningssystem =)



dock dålig på barnböcker tyvärr..



Kommentera

Publiceras ej