Bokbloggsjerka

1kommentarer

Det var otroligt länge sedan jag deltog i bokbloggsjerkan hos Annikas litteratur och kulturblogg. Blev påmind hos favoriten Schizo-Cookie och helgens fråga passar perfekt in på något jag har funderat på ett tag:
 
Om du fick välja, vilka böcker skulle du vilja se publicerade redan IDAG och varför?
 
Det finns egentligen bara en enda bok som jag verkligen väntar på och helst skulle vilja läsa nununu! Och det är fortsättningen på underbara Alla Själars Natt (A Discovery of Witches)! Del två i trilogin, Shadow of Night, kom ut på engelska för ca två veckor sedan och sen dess har jag gått och grubblat. Jag vill allra helst läsa alla delar på samma språk - och allra helst i samma format - vilket innebär att jag måste vänta länge då jag har första boken på svensk pocket.
 
 
          
 
 
 
Dessutom är jag inte särskilt förtjust i de engelska omslagen, och absolut inte de engelska omslagen som finns hos de svenska bokhandlarna! Så om jag väljer att läsa boken på engelska redan nu så kommer jag absolut beställa från The Book Depository för det minst fula omslaget..
 
Men ja, helst skulle jag vilja ha den svenska pocketversionen i min hand redan nu! Åh vad jag längtar efter fortsättningen!
 
 

1 kommentarer

Miriam - Schitzo-Cookie

27 Jul 2012 09:21

=)

Kommentera

Publiceras ej