Peppa läslusten

0kommentarer

Flickan från ingenstans har verkligen gjort att jag tappat farten i läsandet. Jag ger inte upp om en bok om den inte är absolut skitdålig, och Flickan från ingenstans är inte riktigt dålig. Dessutom känns det som om jag investerat så mycket tid och energi för att komma lång och att ge upp innan slutet känns meningslöst. Men boken ligger bara på sängbordet och skräpar, det går långsamt fram och jag njuter inte alls. Samtidigt tycker jag inte o att läsa två nya böcker parallellt så att påbörja en ny är inte att tala om.. Fjantigt dilemma egentligen.
 
Min lösning vid dessa tillfällen är att få igång läslusten med en favoritbok. Jag har bara två sådana som jag kan läsa om och om igen; första delen i Twilightsagan samt Alla själars natt. Twilight är lättläst och lagom spännande. Ofta tar jag upp den för att läsa om de första kapitlen men slukar sedan hela boken på en eftermiddag. Alla själars natt är helt underbar, något som jag tjatat och tjatat om här på bloggen, hehe.. Att dyka ner hos Diana Bishop, hennes charmiga mostrar och deras egensinniga katt, uråldriga Matthew Clairmont, hans iskalla mor Ysabeu, att besöka Oxford, gräva ner sig i realistiska intriger bland demoner, vampyrer och häxor - ja det är den absolut bästa boten jag vet. Kurerar lässvacka på nolltid.
 
 
 
 
Så jag tar en snabbtitt in i Diana Bishops värld och hoppas på att få igång läslusten igen - många böcker väntar på att läsas! Det återstår att se om jag kommer plocka upp Flickan från ingenstans igen. Att förlora lusten till att läsa känns som ett väldigt högt pris för att komma igenom boken..
 
 
 
Har ni någon räddare-i-nöden bok att plocka upp när läslusten inte är på topp?
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej