Twilight - Redpages edition

1kommentarer

Jag såg dessa böcker på Fuerteventuras flygplats innan vi skulle till Sverige. Och samlaren i mig blev galen över hur snygga de var! Motstod att köpa tills det började brinna i knutarna innan boarding. Och då insåg jag att jag var tvungen att köpa i alla fall en av böckerna. Så Eclipse fick följa med hem!





Det var en ganska kul känsla att ha läst del ett och två på svenska och tredje delen på engelska. Och jag tycker inte att storyn blev mycket bättre på engelska heller. (Därmed inte sagt att historien är dålig, jag börjar verkligen tina upp.)

Eftersom att jag är samlargalen och vill ha en komplett samling så kommer jag fortsätta köpa del tre och fyra i samma svarta pocketversion som jag har de första delarna i, på svenska. Och så får jag ha denna vackra vita och röda version som en liten trofé hemma. Tills jag blir tillräckligt irriterad på att bara ha en bok i den serien, och inte ens den första. Tills jag bestämmer mig för att läsa om på engelska - eftersom jag ju redan läst en bok på det språket..





Så troligtvis någon gång i en suddig framtid så kommer jag ha även den vackra vit/röda engelska versionen hemma i hyllan. Ganska galet - jag har inte en enda bok i två upplagor. Och så kommer dessa böcker, som jag inte ens är helt såld på, få mig att köpa samma historia i olika upplagor.


Well, Jag sa ju att jag ville ha något att samla på.

...




1 kommentarer

Miriam

26 Dec 2011 13:27

Jag förstår dig! Är också samlargalen och den versionen är galet snygg ^^

Kommentera

Publiceras ej